Протидія булінгу (інформаційні матеріали)

Як реагувати на булінг: законодавче роз’яснення від МОН (переглянути)

Як правильно написати заяву про булінг: роз’яснення від освітнього омбудсмена (переглянути)


Повідомлення про булінг через сайт АІКОМ (потребує реєстрації на цьому сайті)

/Files/images/2024/АІКОМ булінг.jpg/Files/images/2024/АІКОМ булінг крок 2.jpg


План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти

І. Психодіагностична робота
Короткий зміст роботи Де і з ким проводиться Термін проведення Примітка про виконання
1. - анкета для батьків на виявлення агресивності та тривожності (О.Захаров) 1 клас Вересень
2. Робота з дітьми «групи ризику»: - Методика діагностики показників і форм агресії А. Басса та А. Дарки (адаптація А.К. Осницького) 5-11 класи Листопад
3. Виявлення дітей групи суїцидального ризику: - Опитувальник депресивності Бека 8 - 11 класи Грудень
10. Дослідження особистісних особливостей старшокласників та емоційних станів: - «Діагностика мотивів підлітка»; - «Методика дослідження тривожності» Спілбергера; - Опитувальник «САН» 9,11 клас Протягом року
11. Дослідження мікроклімату у класному колективі, структури взаємовідносин: - Діагностика міжособистісних і міжгрупових відносин («соціометрія Дж.Морено») 2-10 класи Протягом року
12. Відвідування уроків з метою дослідження взаємодії вчителя з учнями Учні школи Протягом року
ІІ. Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота
Короткий зміст роботи Де і з ким проводиться Термін проведення Примітка про виконання
1 Участь в щорiчнiй акцii «16 днiв проти насильства» Учнi школи Листопад
2. Корекційно - розвивальне заняття на тему: «Права дитини» 5 клас Листопад
3. Корекційно - розвивальне заняття, спрямоване на розвиток навичок адекватної соціальної поведінки 9 клас Лютий
4. Корекційні заняття з дітьми, схильними до правопорушень Діти «групи ризику» Протягом року
5. Треннг «Ми проти насильства!» 7 клас Грудень
ІІІ. Профілактична робота
Короткий зміст роботи Де і з ким проводиться Термін проведення Примітка про виконання
1. Заходи щодо реалізації Національної кампанії «Стоп насильству!» (Бесіда на тему: «Обережно-незнайомці!») Учні школи Вересень
2. Загальнодержавна програма «Національний план дії щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» (Бесіда на тему: «Кожна дитина має право на…») 1 клас Жовтень
3. Психологл-педагогiчний тренiнг «Попередження домашнього насильства» Педагоги школи Листопад
ІV. Консультаційна робота
Короткий зміст роботи Де і з ким проводиться Термін проведення Примітка про виконання
1. Консультування вчителів з питань особливостей юнацького віку Вчителі Січень
2. Консультування вчителів в роботі з учнями «групи ризику» Вчителі Березень
3. Консультування учнів з особистих проблем. 5 – 11 класи Протягом року
4. Консультування батьків дітей, схильних до суїцидальної поведінки Батьки Протягом року
5. Консультування батьків щодо конвенції ООН про права дитини Батьки Протягом року
V. Психологічна просвіта
Короткий зміст роботи Де і з ким проводиться Термін проведення Примітка про виконання
1 Лекторій для батьків десятикласників Розгляд аспектів: * Новоутворення юнацького віку * Запобігання формуванню адиктивної поведінки Батьки десяти -класників Жовтень Січень Березень
2. Ознайомлення усіх учасників виховного процесу з Конвенцією ООН про права дитини та розміщення наочного матеріалу відповідної тематики Учні, батьки, вчителі Жовтень
3. Бесiда «Як не стати жертвою булiнгу»? 9-11 класи Грудень
4. Круглий стiл «Чому пiдлiтки булять? Педагоги школи Листопад

Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19

Процедура подання (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)

1.Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора навчального закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

2.На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок боулінгу (цькування).

3.Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.

4.До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.

5.Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу
  1. Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.
  2. Директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
  3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
  4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Кiлькiсть переглядiв: 706

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.